Timebeskrivelser

Live søk

Senk stressnivået og øk bevegeligheten

Forutsetning for å delta: Ingen

YOGA er en utmerket treningsform som de fleste bør prioritere å inkludere i sin rutine. Hverdagslivet til de fleste av oss i sammenheng med styrketrening og idrett gjør oss ofte mindre bevegelige og mer utsatt for skader. Yoga er en perfekt måte å angripe denne problemstillingen på.

I en typisk yogatime vil vi starte med å fokusere på pusten. Dette gjør vi for å roe oss ned og lande litt på matten og i oss selv. Dette øker fokuset for resten av timen. Så vil vi gå gjennom hele eller deler av kroppen og bruke ulike stillingen til å styke, åpne eller mykgjør ulike muskelgrupper. Vi vil også utfordre balansen. Timen avsluttes med en 10 minutters avspenning med en liten massasje. Timene er tilpasset alle nivå - og er du stiv og støl så passer denne timen nettopp ypperlig for deg! Du trenger ikke være redd for at du må være myk for å gjøre yoga - vi bruker ulike hjelpemidler slik at alle kan få utbytte og jobbe korrekt med det utgangspunktet man har.
Håper vi sees på matten, - hilsen Sara 😊

Fordeler:
•    Økt bevegelighet
•    Økt kroppskontroll
•    Økt balanse
•    Økt avslapning
•    Økt lungekapasitet
•    Bedre restitusjon og søvn
•    Økt metabolisme
•    Økt fokus og hjerneaktivitet
•    Styrker skjelettet og kroppen
•    Forbedrer fordøyelsen
•    Sykdomsforebyggende
•    Smertelindrende

Målsetning med timen: Øke bevegelighet, senke stressnivået